BiebCloud biedt een digitale werkplek die automatisch aanpast op jouw rol en omgeving: alle applicaties, informatie, intranet en communicatie

Wat doet BiebCloud?

Lever een gepersonaliseerde werkplek voor de mensen die het belangrijke werk doen. Zorg dat zij op een eenvoudige manier kunnen focussen op hun primaire taken.

  • Alle type applicaties, communicatie en informatie automatisch geoptimaliseerd voor ieder apparaat
  • Veilige werkplek met één inlog tot alle applicaties
  • Vervanging of verlaging van remote desktop kosten
  • Alle documenten in één gebruiksvriendelijk overzicht
empty
Waarom BiebCloud

BiebCloud brengt alles wat je nodig hebt samen. Zo werk je vanuit de online werkplek vanaf elk device, thuis, op kantoor of waar dan ook. Met BiebCloud bereik je in één klik alle lokale-, web- en Windows applicaties vanuit één digitale werkplek.

Mensen die de werkplek gebruiken hoeven zelf niets te installeren. Zij krijgen direct toegang tot applicaties, documenten, informatie en nieuws die voor hun van toepassing is. In een paar klikken voeg je een nieuwe app of informatiebron toe voor een groep of individu.

empty
Technieken die we gebruiken

Ons doel is om technologie te verbergen voor mensen. De mensen die de werkplek gebruiken hoeven Bij BiebCloud maar 1x in te loggen. de overige applicaties kunnen dan worden geopend met één klik muisklik.

Zo kun je dus (hosted) applicaties met Single Sign-On toevoegen in de werkplek. Daarnaast vind je op onze Support Portal stappen om lokale apps toe te voegen aan je werkplek.

Technieken die wij o.a. integreren:
(Azure) Active Directory
VMWare Horizon DaaS
Clientless RDP Fileserver(s) (bijv. WebDav, Nomadesk, NextCloud)
Office 365 (SharePoint, OneDrive en Exchange) zowel cloud, hosted als on-premises varianten
RSS
Yammer
iFrames (object-based tile)

App Management

Creëer een werkplek in minuten. Ook voor werkplekbeheerders willen we het werk eenvoudig maken. Wij maken het mogelijk om een rol- en voorwaarden-gebaseerde werkplek te creëren die al jouw huidige en toekomstige technologieën combineert binnen één werkplek.

Communicatie & Informatie

Toon informatie uit applicaties direct in BiebCloud. In één oogopslag al je ongelezen mails, afspraken, nieuws, recent bewerkte documenten en meer.

Document Management

Breng alle documenten samen in één online werkplek. Zo werk je on- en offline vanaf ieder device. De documenten app bundelt en brengt structuur op Office 365, de fileserver, OneDrive en SharePoint.

Single Sign On

Single Sign-On maakt het mogelijk in één klik zowel web- als Windows* applicaties te openen, zonder voor elke applicatie in te loggen.

Micro Apps

Automatiseer, verbind en versimpel bedrijfsprocessen. Alle data is overzichtelijk, waardoor je snel (bedrijfs)informatie kunt opzoeken zoals support tickets, urenregistraties, projectinformatie of declaraties.

Geef mensen meer tijd om te focussen op hun kerntaken:

Zorg dat ze niet continu hoeven te wisselen tussen portalen en applicaties

Voor de frontofficemedewerker

Alle programma’s met toebehoren waar de frontofficemedewerker dagelijks mee werkt staan beschikbaar in de frontoffice (balie) werkplek. Deze Cloud werkplek biedt ondersteuning aan alle type printers (van passen- tot bonnenprinters), RFID platen en handscanners.

Voor de backofficemedewerker

De administratieve processen in de bibliotheek zijn erg belangrijk. Er wordt met persoons- en bedrijfsgevoelige informatie gewerkt. Backofficemedewerkers krijgen een privé Cloud werkplek. Niemand kan bij de gevoelige informatie komen. De backofficemedewerker kan zowel thuis als in de bibliotheek bij zijn/haar bestanden.

Voor de marketingmedewerker

De marketingmedewerker werkt met grafische programma’s als InDesign en Photoshop. In de Cloud werkplek voor de marketingmedewerker zijn deze grafische programma’s toegevoegd.

Voor het publiek

Een Cloud werkplek voor het publiek toont verschillende producten en diensten van de bibliotheek én is voor elke bezoeker beschikbaar. Na het herstarten of uitloggen wordt weer een ‘schone werkplek’ voor een volgende bezoeker beschikbaar gesteld.

Groep- en gebruikersmanagement

Met BiebCloud hou je al je gebruikersbeheer binnen één centrale omgeving. Je maakt nieuwe gebruikers aan en koppelt deze aan functionele rollen. Je wijst een computer, je maakt eenvoudig SharePoint Sites aan en je kunt groepen creëren en beheren en zelfs notificaties naar groepen sturen. Daarnaast kun je ervoor kiezen om het eigenaarschap over een groep of applicatie te delegeren, om admins te helpen een waardevollere werkplek te creëren. Zo maken we het werkplekbeheer een stuk eenvoudiger.